Sjung om studentens lyckliga dar´.

Nu är det faktiskt tre år sedan man själv var student.
Vart tusan tar igentligen all tid vägen.
Känns som man inte hinner med hälften av det som man vill göra.
Det som har hunnits med hitills äro:
2 stycken Thailandsresor.
1 stycke London resa.
1 stycke Greklandsresa.
2 stycken jobb, (är nu fastanställd)
En massa roligheter.
Men tanken var för mig som säkert många andra att bara ta ett enda sabbatsår från skolan för att sedan plugga vidare.
Tur var väl det, att det har tagit mer tid än så.
Då det verkligen känns som om man nu har hittat rätt väg.
Om all planering går enligt planerna nu så sitter jag återigen i skolbänken till våren igen.

Tänk bara vad naiv man var när man själv sprang ut på studentdagen.
Man trodde verkligen att man hade världen för sina fötter.
Nu har man märkt att allt inte är lika lätt som man tidigare trott.
Men det gäller bara att sattsa högt så klarar man av det mesta.

Jag under baldagen.

Jag, Julia (Bullen) samt Marcus (Masan) under våran student dag.

Lycka till idag alla blivande studenter.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0