Maneter och dess värkan.

Äntligen lyckades jag vara ledig en enda dag åtminstånde ifrån mitt arbete.
Så skönt.
Drog ner till kusten där vädret var strålande.
Efter en stunds solande drog jag med mig lillbrorsan på en joggingrunda.
Sjukt jobbigt i sommarvärmen men så värt.
Efter det for hela familjen ner till havet för ett svalkande dopp.

Som den turgubbe jag är lyckas jag givetvis också bränna mig på ett stycke brännmanet.
Att dessa små trådar kan göra så förbannat ont.
Svor o gormade en stund så alla blickar vändes mot mig, var då tvungen att le lite.

Idag kom bommuls butchen Emma ner på besök, vi for till stranden för lite sol, ganska typiskt försvinner självklart solen när vi kommer dit.
Men vi tog oss ett dopp och satt sedan och huttrade en liten stund innan vi bestämde oss för att dra vidare på nya äventyr.
Vlev ett stycke bergsklättring i gamla Varberg.
Sjukt roligt var det.


Sedan for vi hemmåt för att möta upp den Österikiska bergsguiden Lina, MArtin samt Clara för lite picknik med kubb spel vid Mos strand. Mycket gemytligt.
Som vanligt vann ju mitt lag. Mindre otippat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0