The Classics!

Har nu sökt ett mål för min träning ett tag och har nu äntligen hittat det.
Alla har vi väl hört talas om den sk. klassikern.?

I vilket fall innebär det cykling ( vätternrundan 30 mil), löpning (lidingöloppet  30 km), simning (vansbrosimmet 3 km), skidåkning (vasaloppet 90 km)



Nu har jag hittat ett projekt från Boråsstad, vilket är ett projekt som heter Boråsklassikern.
Tävlingen är uppbyggd på precis samma sätt, däremot är loppen något kortare.
Löpning 10 km, Skidor 30 km, Gång 21 km, Simmning 1 km samt Cykling 100 km.
Vilket passar mig bäst, i vilken fall är det alltid en början.

Kommande tävling är 10 km löpning vilket jag nu håller på att justera formen till.
Söker just nu även en kompanjon att genomföra loppen ihop med, alltid lättare om man är fler än en.

Tävlingarna måste genomföras inom en 12 månaders period för att man ska kunna få diplomet för genomförd tävling.
Även detta är en morot då jag trivs bra under tidspress.
Har under helgen lyckats få tid över och sprungit sammanlagt 17 km.
Måste medge att det känns i benen just nu.
Ska nu försöka träna lite varje dag de närmsta veckorna. Ska även försöka pressa tiderna neråt också då jag inte bara nöjjer mig med en genomförd tävling.
Det är alltid en tävling även mot klockan, då jag älskar att pressa mig själv till det ytterska.

Detta är det sista loppet i Boråsklassikern för i år så mitt mål är att få en bra tid i år.
Sedan starta om från början tidigt nästa år, fullföllja alla lopp i ordning samt sedan slå tiden i löpningen.
Kan kalla detta lopp för en liten smygstart kan vi allt säga.

Behöver snart få lite sömn efter helgens alla arbetspass samt dessa älskvärda träningspass, som återigen startar tidigt imorgon bitti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0