Motivation...

Varför har somliga mer motivation än andra?
Detta är en fråga jag ständigt frågar mig själv.

Just nu så råder det nog en stor efterfrågan hos mig av just detta.
Har det någon betydelse att man måste vara målinriktad för att ha mer motivation?
Är det lättare då? Om man har ett mål att se framemot...

Jag tror nog detta.
Har man ett mål som man strävar efter och verkligen vill så kanske motivationen kommer av sig självt?
Har jag fel?

Jag får helt enkelt leta efter något att se framemot, som jag verkligen vill.
Ger jag upp för lätt?
Är jag för lat?

Svar: Ja!

Får nog ta och skaffa mig lite jävlarenamma!

Men återigen så måste jag skaffa mig något jag vill, något att se framemot.

Vad är det då man söker?
Framgång?

Självklart är detta individuellt. Det kan ju inte vara samma hos alla.

Visst känner alla omotivation någon eller flera gånger. Man ger sig nog för lätt många gånger, alltså gäller det att ta fram kämparandan. Precis som före ett hundrameterslopp.
Tro på dig själv, det enda som kan stoppa dig är du själv.

Ja ja, slut på predikan för idag, nästa är på söndag i någon av alla kyrkor runt om i landet.

Som ni märkt har jag inte skrivit på någon dag, vad kan detta bero på?
För till skillnad från andra bloggare har jag dåligt med sponsorer, känner du dig manad till detta så kontakta mig.
Just nu är jag alltså tvungen att ha två jobb endast för att ha råd att använda mig av den här bloggen?

För tillfället jagas sponsorer förbrilt. En enda har anmält sitt intresse vid namn: Alexander Andersson. Grattis till dig som nu är en del av denna blogg.

Vid sista inlägget så klämdes det in en ny punkt i programet nämligen " Dagens fråga"
Hur gick det då kanske du undrar?
Jo hela tre stycken svar inkomm. Denna gång hoppas jag på fler, för att kunna föra någon slags statestik som vi alla är stora fan av så måsta jag få in minst tio svar från er läsare.

Dagens fråga lyder:
Kan du tänka dig att morgonbada?
1. Nej, när ska jag hinna detta?
X. Ja, jag har inget bättre för mig.
2.Jag har inget badkar.

Vill även slå ett slag för en låt som är perfekt om man är lite seg i starten men ändå måste gå till jobbet. För att komma igång sätt då på denna låt i Ipoden...
Katy Perry - Hot ´N Cold.

Stoppa inte dig själv, stoppa orren som du hittade i skogen.


Kommentarer
Postat av: emma

jag svarar att jag inte har något badkar och för det andra har jag badkarsfobi..:D så jag kan inte tänka mig ett morgonbad.. kanske i en sjö lr havet.. så mitt svar är 2;) kram på dig vännen

2008-10-16 @ 12:23:13
URL: http://emmabrannabo.blogg.se/
Postat av: Karro

Tjenare Kompis. Jag tänkte svara X på denna frågan. Jag badar gärna ett morgon bada för jag menar man har ju inget annat för sig på morgonen :) Dessutom kan jag tänka mig att sponsra dig, DOCK undrar jag vad det är för insatts. Eftersom du är inlagd på min blogg så kanske inte priset är så högt?! '

Puss och kram

2008-10-16 @ 20:28:13
URL: http://karrokarro87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0