Den så kallade tröttheten...

Trötteheten tar musten ur en...

Just nu när hösten har gjort sitt intrång på oss flesta, så är det inte mycket som man orkar med längre.
Känner en ständig trötthet hänga över en.

Orsakerna vet jag är många och en del av dem väljer jag att inte ta upp här på bloggen.

Just nu är man bara så sugen på att komma härifrån. Känns som att det inte finns ett endaste dyft att hämta just här.
Skulle vara så skönt att bara komma bort och börja om på ny kula. Börja ett "nytt" liv.

Tja varför inte, men först måste man ju plugga lite ämnen som man inte orkade/hann med under ens tid på gymnasiet. Känndes inte som att det behövdes just då, men så här i efterhand så ångrar man det rejält. Så nu måste jag verkligen få tummen ur så det kan bli av en flytt någon gång.
Sedan bär det av åt sydligare breddgrader och minst 4 års studier på högskolan.
Bättre att sikta högt än att inte försöka alls.

Tänkte varit duktig idag och började dagen med att sola på jobbet, vilket jag också lyckades med. Sedan råkade man helt plötsligt hamna i Borås där det blev diverse olika inköp.
Sedan var enegin som bort blåst, men tänk vad en varm dush kan göra. Efter fem minuter blev man som en ny människa igen, tack och lov.

Men som sagt tänkte nu försöka börja om på en ny kula. Med diverse studier, med mer motion samt betydligt mycket mindre rökning.
Tänk vad mycket roligare jag skulle ha för mina pengar som bara går upp i rök.
Bokstavligt menat.

Är det någon som har nått bra förslag så kom gärna med dem, för har som sagt försökt mig på detta x antal gånger, men tyvärr misslyckats.

Men ingenting är omöjligt och jag har gett mig fan på att jag ska klara av allt detta.
Allt kommer förståss inte att ske på en enda gång men i mindre etapper, annars så tror jag inte man klarar av allt.
Det blir helt enkelt för mycket.
Så nu är det snart dags, att sikta högt.
Riktigt högt.

Det enda som kan hända är ju att man kanske inte når ända upp, men då har man ändå kommit en bit upp på stegen.
Man samlar lite mer kraft och tar de sista stegen.


Mina vänner, sikta högt!

Kommentarer
Postat av: Johan Ekberg

Tjena. Lite oväntat blir jag den första som är snäll nog att bidra med en kommentar till din nystartade blogg. Som den utvandrare jag nu är vet jag hur välkommet det är med kommentarer när man anstränger sig sig för att författa något. Vill i samma veva passa på att göra reklam för min resdagbok: mrschtek. Intresseant om dina framtidsplaner. Plugg på sydligare breddgrader? Vad mer specifikt innebär detta? Take care/ Ekan

2008-10-12 @ 20:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0